News
September 2017
박찬경, 싱가포르 NTU 현대미술센터에서 그룹전 참가
전시작가: 박찬경
전시제목: Ghosts and Spectres - Shadows of History
전시기간: 2017년 9월 1일 - 11월 19일
전시기관: NTU CCA Singapore
참여작가: Apichatpong Weerasethakul, Ho Tzu Nyen, Nguyen Trinh Thi, Park Chan-kyong
웹사이트: http://ntu.ccasingapore.org/exhibitions/ghosts-spectres-shadows-history/
전시제목: Ghosts and Spectres - Shadows of History
전시기간: 2017년 9월 1일 - 11월 19일
전시기관: NTU CCA Singapore
참여작가: Apichatpong Weerasethakul, Ho Tzu Nyen, Nguyen Trinh Thi, Park Chan-kyong
웹사이트: http://ntu.ccasingapore.org/exhibitions/ghosts-spectres-shadows-history/
Park Chan-kyong, Citizen's Forest, 2016 (film still), video (b&w), ambisonic sound, 26 min 6 sec, 3 channel video
Courtesy of Art Sonje Center and Kukje Gallery, Acknowledgement to Taipei Biennial 2016. Image provided by Kukje Gallery
전시작가: 박찬경
전시제목: Ghosts and Spectres - Shadows of History
전시기간: 2017년 9월 1일 - 11월 19일
전시기관: NTU CCA Singapore
참여작가: Apichatpong Weerasethakul, Ho Tzu Nyen, Nguyen Trinh Thi, Park Chan-kyong
웹사이트: http://ntu.ccasingapore.org/exhibitions/ghosts-spectres-shadows-history/
박찬경은 싱가포르에 위치한 NTU 현대미술센터 (Nanyang Technological University Centre for Contemporary Art Singapore)에서 열리는 그룹전 《Ghosts and Spectres - Shadows of History》에 참가한다. 태국의 Apichatpong Weerasethakul, 싱가포르의 Ho Tzu Nyen, 베트남의 Nguyen Trinh Thi 그리고 한국의 박찬경은 각국의 고유한 문화적, 역사적 배경의 연구를 통해 제2차세계대전과 냉전시대를 겪은 이후의 아시아가 마주한 사회적, 경제적 변화들을 암시하는 비디오 설치작업 및 영상작업들을 선보이며, 박찬경은 2016년 타이페이비엔날레, 2017년 국제갤러리 개인전 및 아트바젤 언리미티드 섹터에서 소개한 <시민의 숲 (Citizen's Forest)>(2016)을 출품한다.
Park Chan-kyong is participating in a group exhibition titled Ghosts and Spectres – Shadows of History at the Nanyang Technological University Centre for Contemporary Art in Singapore from September 1 to November 19, 2017. The exhibition features video installations and films by Asian artists including Apichatpong Weerasethakul from Thailand, Ho Tzu Nyen from Singapore, Nguyen Trinh Thi from Vietnam, and Park Chan-kyong from South Korea, illustrating each artist’s research into his own cultural historical backgrounds to re-evaluate the socioeconomic reforms in postwar and post-Cold War Asia. On view is Park Chan-kyong’s Citizen’s Forest (2016), which debuted at the Taipei Biennial in 2016 and thereafter introduced as part of the artist’s solo exhibition at Kukje Gallery and Art Basel Unlimited in 2017.
[Source from the NTU CCA Singapore Website]
01
05